Helium Mining Sverige

Helium Mining Sverige

Frakt & leverans

Vad är er policy för frakt och leverans?

  • Direkt frakt
  • Returbar
  • Spårad leverans

Observera att under COVID-19 kan alla beställningar bli försenade på grund av högtryck och påverkan på fraktföretagen. Kontrollera också att ditt postkontor kan ta emot paket som vanligt, för ytterligare frågor vänligen kontakta oss eller din postutlämning.

De flesta av våra beställningar tar 6-10 dagar att levereras med normalt fraktalternativ*.
Ifall lagerstatusen skulle ta slut så tar det oss en ca. arbetsvecka att fylla på.

Vi erbjuder internationell frakt hela vägen fram till dig. Tack vare det levereras våra Helium tillbehör direkt från vår tillverkare i Asien. Denna typ av logistik gör att vi kan ta ut mindre på både våra produktpriser och genom att tillhandahålla internationell frakt för våra kunder.

Om du har några frågor kan du kontakta oss när som helst här. Vår kundtjänst kommer att vara redo att svara dig så fort de kan.

* Vid specifika situationer kan dessa tider variera.

Kommer jag att debiteras för tullar och skatter?

Vår frakttjänst skickar med IOSS registrerat vilket innebär att avgifterna ska vara avbetalda i förhand (gäller främst tillbehör).

Men ifall eventuella importskatter, tullar och relaterade tullavgifter skulle tillkomma så kan du debiteras när din beställning anländer till sin slutdestination och bestäms av ditt lokala tullkontor (vi rekommenderar att du kontrollerar med ditt lands tullmyndigheter om så är fallet). Tullverket i Sverige informerar detta, ”När du näthandlar under 1 600 kronor utanför EU behöver du inte betala tull men du ska alltid betala moms. Du kanske också behöver betala frakt och administrativa avgifter till postföretaget”.

Betalning av dessa avgifter och skatter är ditt ansvar och kan inte täckas av oss. Observera att vi inte är ansvariga för förseningar som orsakas av tullmyndigheten.

För mer information om avgifter, vänligen kontakta ditt lokala tullkontor.

Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

Om din beställning ännu inte har behandlats är det möjligt att ändra eller avbryta din beställning. Från och med att din beställning har behandlats är det dock inte möjligt att ändra eller annullera din beställning.

Annat
Om du glömmer eller inte hämtar din beställning från ditt postkontor och den ackumulerar kostnader, kommer dessa avgifter inte att täckas av oss det är ditt ansvar.